Tabata
Publicerat den 

Källa: We♥it.
 
Vi testade på Tabata idag på idrotten, det var riktigt tufft men samtidigt väldigt roligt och givande. Fördelen med denna typen av träning var att det var väldigt jobbigt men man klarade ändå av att fortsätta då man fick vila emellan. Vi gjorde det i 30 min vilket var perfekt för då var man riktigt slutkörd det sista.. hade nog inte orkat så mycket mer då min ben är som spaghetti nu.
 
Tabata är en form av högintensiv intervallträning. En tabata (träningsrunda) består av 2 övningar som repeteras 4 gånger med 10 sekunders vila mellan varje övning, efter varje tabata vilar man 1 minut och sedan fortsätter man med nästa tabata. En tabata är 4 minuter och vi gjorde 6 st tabatas vilket blev ett träningspass på 30 min. Exempel på övningar man kan använda är stjärnhopp, plankan, rygglyft, armhävningar, squats, burpees osv.
 
Jag tyckte tabata var en väldigt bra träningsform för åtminstone min del och det är något jag starkt rekommenderar för er som inte provat det! 
Publicerad i:  , Tips - träning&kost, Träning, Vardag, träning&kost             |  KOMMENTERA HÄR

Blogg - Josefine Andersson
Publicerat den 

 
Ville passa på att tipsa om en superbra blogg, nämligen Josefines!
Hon verkar vara en jättehärlig tjej (känner henne tyvärr inte personligen) med en väldigt mysig blogg. Man kan läsa om hennes vardag som hälsofreak men även om hur hon 2010 fick diagnosen anorexia och hennes kamp mot sjukdomen. 
 
Jag har följ hennes blogg i 1-2 år nu och det är en av mina favoriter! Hon lägger ofta upp tips på nyttiga snacks och annat gott och det är verkligen inspirerande. Ja, INSPIRERANDE är ett bra ord för hennes blogg.
Publicerad i:  Tips - Övrigt, Vardag, träning&kost             |  KOMMENTERA HÄR

Hur jag äter
Publicerat den 

 
Jag har ju berättat hur jag tränar och jag tänkte fortsätta berätta om hur jag ändrat min kost då jag fått förfrågan om det.
 
Jag äter mer.. Ägg, avocado, frukt, grönsaker, tonfisk, riskakor, smoothies, dricker mer vatten m.m. Bara för att ni ska försöka nyttigare och hälsosammare behöver inte maten bli tråkig! Ät sådant som ni tycker är gott, men i matväg, inte läsk, chips, godis osv.
 
Jag äter mindre.. Potatis, ris, pasta och dylikt, även bröd och sås har jag dragit ner på. Detta p.g.a att jag försöker gå ner i vikt och inte behöver så mycket kolhydrater per dag. Är jag hungrig tar jag hellre mer av proteinet, alltså köttet.
 
Jag äter inte.. godis, chips, läsk, fika och andra sötsaker. Vissa säger att jag bör unna mig det och visst, jag förstår hur ni tänker men just nu går jag in för detta till 100%. Så småningom när jag nått mitt mål kanske jag då och då kan unna mig sånt i små lagom mängder men det är jag inte redo för än.
 
Hoppas detta har hjälpt er och inspirerat er lite åtminstone! Har ni några fler frågor kring min viktminskning, tränng och kost så är det bara att slänga in en kommentar! 
 
Glöm inte! Ska ni ändra er livsstil så som jag gjorde bör ni tänka igenom det! Ni ska ju kunna hålla det så ni måste vilja det, vill ni det inte och inte går in för det till 100% kommer ni ge upp efter ett tag. Believe me!
Tänk även på att sätta upp mål som ni klarar av och börja inte för tufft från början, då är det bättre att så småningom trappa upp.
Publicerad i:  Mat, Vardag, träning&kost             |  KOMMENTERA HÄR





2015  Augusti, September,

2014  Januari, Februari, Mars, April, Maj, Juni, Juli, September, Oktober,

2013  Januari, Februari, Mars, April, Maj, Juni, Juli, September, Oktober, November, December

2012  Juni, Augusti, September, Oktober, November, December


Follow


Matbloggstoppen
        Follow on Bloglovin